Volym och kalorier
Quote from Elias on 24 May, 2021, 06:56Jag tycker jättebra om den ketogena dieten men det finns en sak som bekymrar mig lite. Innan jag började var jag van att äta så mycket större mängder och volymer mat, främst i form av grönsaker av alla de slag. Mitt problem är att jag inte ofta känner mig "nöjd" med de på ketos mycket mindre portionerna. Att äta ens en tredjedel i volym i fett av det jag tidigare ofta åt skulle resultera i MINST ca3000 kalorier per måltid (en tredjedel av ca 1 kg vilket är i minsta laget av vad jag ofta åt innan). Det här gör att jag nojar över viktuppgång på grund av kraftigt överskott av kalorier. Tips eller tankar? Ska jag bara komplettera varje måltid med ett kilo broccoli...?
Jag tycker jättebra om den ketogena dieten men det finns en sak som bekymrar mig lite. Innan jag började var jag van att äta så mycket större mängder och volymer mat, främst i form av grönsaker av alla de slag. Mitt problem är att jag inte ofta känner mig "nöjd" med de på ketos mycket mindre portionerna. Att äta ens en tredjedel i volym i fett av det jag tidigare ofta åt skulle resultera i MINST ca3000 kalorier per måltid (en tredjedel av ca 1 kg vilket är i minsta laget av vad jag ofta åt innan). Det här gör att jag nojar över viktuppgång på grund av kraftigt överskott av kalorier. Tips eller tankar? Ska jag bara komplettera varje måltid med ett kilo broccoli...?
Quote from Martina on 27 May, 2021, 07:32Oj en volymsätare haha, ja du @billigaormen om du känner att du måste ha volym kan du ju göra gigantiska sallader och som du själv skriver lägga till massa broccoli, blomkål, andra kålväxter (om du tål det). Sedan kan du också reglera hunger och vikt med träningsvolym också, mer cardio gör att man tenderar att äta mindre för att det påverkar ghrelinet.
Oj en volymsätare haha, ja du @billigaormen om du känner att du måste ha volym kan du ju göra gigantiska sallader och som du själv skriver lägga till massa broccoli, blomkål, andra kålväxter (om du tål det). Sedan kan du också reglera hunger och vikt med träningsvolym också, mer cardio gör att man tenderar att äta mindre för att det påverkar ghrelinet.
Quote from Elias on 27 May, 2021, 09:36Tack så mycket! Det där du säger om konditionsträning får jag ta och testa tror jag och se om jag känner skillnad, det vore intressant.
Tack så mycket! Det där du säger om konditionsträning får jag ta och testa tror jag och se om jag känner skillnad, det vore intressant.