Vilket proteinpulver funkar för era magar?
Quote from Lingon on 12 December, 2021, 16:37Hej,
jag försöker komma upp i högre nivåer av protein (150-200 gram om dagen) i kombination med mindre fett och kolhydrater för att minska på magfettet. För att komma upp i de nivåerna testar jag olika proteinpulver. Men eftersom jag har IBS och konstaterad läckande tarm är jag rädd att pulvren förstör tarmen.
Jag har provat många olika men pumpafröpulver är minst dålig för min mage hittills. 63 gram protein per 100 gram pulver är rätt ok.
Vad använder ni?
Hej,
jag försöker komma upp i högre nivåer av protein (150-200 gram om dagen) i kombination med mindre fett och kolhydrater för att minska på magfettet. För att komma upp i de nivåerna testar jag olika proteinpulver. Men eftersom jag har IBS och konstaterad läckande tarm är jag rädd att pulvren förstör tarmen.
Jag har provat många olika men pumpafröpulver är minst dålig för min mage hittills. 63 gram protein per 100 gram pulver är rätt ok.
Vad använder ni?
Quote from Fredrik on 13 December, 2021, 02:22Vassleisolat, eftersom det är den snällaste versionen av vassleprotein, nerhällt i mjölk eller filmjölk.
Vassleisolat, eftersom det är den snällaste versionen av vassleprotein, nerhällt i mjölk eller filmjölk.
Quote from Lingon on 20 December, 2021, 20:13Hmm jag tänkte prova animaliskt proteinbulver men allt biffprotein jag hittar påstås vara skräp, dvs nedmalda senor och annat. Var köper ni animaliskt proteinpulver av bra kvalitét?
Hmm jag tänkte prova animaliskt proteinbulver men allt biffprotein jag hittar påstås vara skräp, dvs nedmalda senor och annat. Var köper ni animaliskt proteinpulver av bra kvalitét?
Quote from Fredrik on 21 December, 2021, 22:01Försöker du köpa ett proteinpulver eller ett kollagenpulver?
Nu är inte skillnaden galaxisk, men det är skillnad i vad de åstadkommer i första hand och jag är osäker på vilket av de två du faktiskt försöker införskaffa eftersom senor vanligtvis inte ingår i proteinpulver, utan i kollagenpulver.
Försöker du köpa ett proteinpulver eller ett kollagenpulver?
Nu är inte skillnaden galaxisk, men det är skillnad i vad de åstadkommer i första hand och jag är osäker på vilket av de två du faktiskt försöker införskaffa eftersom senor vanligtvis inte ingår i proteinpulver, utan i kollagenpulver.
Quote from Lingon on 22 December, 2021, 23:05Jag försöker köpa ett proteinpulver med animaliskt protein
Tex här skrivs det att biffprotein ofta är bluff som innehåller senor och andra delar från djuret med lågt protein: https://www.bodylab.se/shop/ar-biffprotein-ett-1808c1.html
Jag försöker köpa ett proteinpulver med animaliskt protein
Tex här skrivs det att biffprotein ofta är bluff som innehåller senor och andra delar från djuret med lågt protein: https://www.bodylab.se/shop/ar-biffprotein-ett-1808c1.html