• Mig + kontakt
    • Om mig och bloggen
    • Manifest
    • Kontakt
  • Bloggkategorier
    • Alla guider
    • Biohacking
      • Biokemi
      • Beauty hacking
      • Fitness
      • Hormonell hälsa
      • Mental hälsa
      • Ketogen kost
      • Samlad biohacking-info
      • Samlad keto-info
    • Kost & Hälsa
      • Case / läsarhistorier
      • Detox & fasta
      • Inflammation
      • Tarmfloran
      • Mat och recept
      • Sötningsmedel
    • Personligt / Övrigt
      • Business / ekonomi
      • Lifestyledesign
      • Poddar
      • Q&A
    • Quick-Hacks FAQ
  • Allt om keto
  • Biohacking
  • Webinar
  • Forum
  • Logga in

Logga in

Inget konto? Registrera

Register | Lost your password?
    Continue with Facebook
    Continue with Google
  • Mig + kontakt
    • Om mig och bloggen
    • Manifest
    • Kontakt
  • Bloggkategorier
    • Alla guider
    • Biohacking
      • Biokemi
      • Beauty hacking
      • Fitness
      • Hormonell hälsa
      • Mental hälsa
      • Ketogen kost
      • Samlad biohacking-info
      • Samlad keto-info
    • Kost & Hälsa
      • Case / läsarhistorier
      • Detox & fasta
      • Inflammation
      • Tarmfloran
      • Mat och recept
      • Sötningsmedel
    • Personligt / Övrigt
      • Business / ekonomi
      • Lifestyledesign
      • Poddar
      • Q&A
    • Quick-Hacks FAQ
  • Allt om keto
  • Biohacking
  • Webinar
  • Forum
  • Logga in

Logga in

Inget konto? Registrera

Register | Lost your password?
    Continue with Facebook
    Continue with Google
  • Home
  • Forum

Forum

Menu
Forum Navigation
ForumMembersActivityLoginRegister
Forum breadcrumbs - You are here:Forum för självoptimering och avancerad biohackingBiohackingforum: Mental hälsaTillskott för mental hälsa
Please Login or Register to create posts and topics.

Tillskott för mental hälsa

12
johanna.m@johanna-m
10 Posts
#11 · 9 October, 2020, 15:20
Quote from johanna.m on 9 October, 2020, 15:20

Jag har börjat med 5HTP för att öka på serotonin nivån men undrar om man kan först bli sämre av den före den ger effekt (som med ssri)?

Jag har börjat med 5HTP för att öka på serotonin nivån men undrar om man kan först bli sämre av den före den ger effekt (som med ssri)?

Click for thumbs down.0Click for thumbs up.0
SonjaS@sonjas
7 Posts
#12 · 5 November, 2020, 05:24
Quote from SonjaS on 5 November, 2020, 05:24

Jag har köpt 5 htp 200mg och testat nu. när kommer effekten eller är 200mg för lite? och vad ska det bli för effekt???

Jag har köpt 5 htp 200mg och testat nu. när kommer effekten eller är 200mg för lite? och vad ska det bli för effekt???

Jen@jenjaev
2 Posts
#13 · 10 November, 2020, 12:07
Quote from Jen on 10 November, 2020, 12:07

5HPT har varit en riktig life-saver för mig. Gått ner mig mentalt av ett par anlednignar där stressen kring corona (sitta ensam hemma hela dagarna, hur går det för jobbet, inte känna sig behövd/ha en mening) varit en av dem. De lyfte mig från en lägsta nivå upp till normal nivå, lite svårt att beskriva. Så jag har gått från att gråta och vara ledsen dagligen till att känna mig glad, positiv och orkat ta tag i saker runt mig som i sin tur kommer få mig att må bättre 🙂

Jag började med 2 st på morgonen och 2 st på kvällen men nu gått över till "underhållsdos" med 2 st per dag...

5HPT har varit en riktig life-saver för mig. Gått ner mig mentalt av ett par anlednignar där stressen kring corona (sitta ensam hemma hela dagarna, hur går det för jobbet, inte känna sig behövd/ha en mening) varit en av dem. De lyfte mig från en lägsta nivå upp till normal nivå, lite svårt att beskriva. Så jag har gått från att gråta och vara ledsen dagligen till att känna mig glad, positiv och orkat ta tag i saker runt mig som i sin tur kommer få mig att må bättre 🙂

Jag började med 2 st på morgonen och 2 st på kvällen men nu gått över till "underhållsdos" med 2 st per dag...

SonjaS@sonjas
7 Posts
#14 · 10 November, 2020, 12:15
Quote from SonjaS on 10 November, 2020, 12:15

Vad skönt för dig, Jen. Jag märker ingen skillnad med 200mg, kanske om jag ökar dosen.

Vad skönt för dig, Jen. Jag märker ingen skillnad med 200mg, kanske om jag ökar dosen.

Ic@ic
164 Posts
#15 · 10 November, 2020, 13:44
Quote from Ic on 10 November, 2020, 13:44

Läs gärna om Rauha som är biohackerns hemliga vapen

https://store.biohackingbook.com/

Läs gärna om Rauha som är biohackerns hemliga vapen

https://store.biohackingbook.com/

Last edited on 10 November, 2020, 13:48 by Ic
VeronicaB@veronicab
3 Posts
#16 · 16 December, 2020, 16:38
Quote from VeronicaB on 16 December, 2020, 16:38

Jag har också testat 5-htp och mår SÅ mycket bättre. Jag tar en tablett á 100 gram på morgonen. Har tidigare varit väldigt nedstämd och har tröstätit väldigt mycket, och haft svårt att hitta energi till de mest enkla sakerna. Nu känner jag mig så mycket mer positivt och jag känner inte alls något behov av att äta sötsaker. Har ätit i ca en vecka, behöver jag ha ett uppehåll ibland för att effekten ska kvarstå?

Jag beställde en burk (märke Phudas) från happyfoodstore som även har fysisk butik i Stockholm, men nu ser jag att produkten inte längre finns på deras hemsida. Väldigt tråkigt, den var prisvärd 304 kr inkl frakt för 60 tabletter. Var köper ni andra? Ser en produkt på svenska Amazon, märket Healthy Origins  - någon som har provat? Den verkar dock innehålla rice flour - kan det vara dåligt? Vet någon om en kan be läkare i Sverige att skriva ut 5-htp?

Jag har också testat 5-htp och mår SÅ mycket bättre. Jag tar en tablett á 100 gram på morgonen. Har tidigare varit väldigt nedstämd och har tröstätit väldigt mycket, och haft svårt att hitta energi till de mest enkla sakerna. Nu känner jag mig så mycket mer positivt och jag känner inte alls något behov av att äta sötsaker. Har ätit i ca en vecka, behöver jag ha ett uppehåll ibland för att effekten ska kvarstå?

Jag beställde en burk (märke Phudas) från happyfoodstore som även har fysisk butik i Stockholm, men nu ser jag att produkten inte längre finns på deras hemsida. Väldigt tråkigt, den var prisvärd 304 kr inkl frakt för 60 tabletter. Var köper ni andra? Ser en produkt på svenska Amazon, märket Healthy Origins  - någon som har provat? Den verkar dock innehålla rice flour - kan det vara dåligt? Vet någon om en kan be läkare i Sverige att skriva ut 5-htp?

Last edited on 16 December, 2020, 16:47 by VeronicaB
Anci@anci
4 Posts
#17 · 21 February, 2021, 07:46
Quote from Anci on 21 February, 2021, 07:46

Hej, tar 5-htp (100mg) mår illa av dem så tar dem på kvällen innan jag går och lägger mig. Märker skillnad men skulle nog behöva höja dosen, har testat att göra det men drömmer konstiga  drömmar och vaknar mitt i natten med följden att jag har svårt att somna om...

Någon som känner igen sig och har tips? 5 htp innehåller även B6 som jag också får i mig via B-komplex (även där lite illamående..) Tänker om jag ska sluta med B-komplex för att kanske kunna höja dosen 5 htp eller missar jag ngn annan viktig B-vitamin då? Gillar att inte ta för mycket tabletter.  Har pmds och underfunktion i sköldkörtel.

Hej, tar 5-htp (100mg) mår illa av dem så tar dem på kvällen innan jag går och lägger mig. Märker skillnad men skulle nog behöva höja dosen, har testat att göra det men drömmer konstiga  drömmar och vaknar mitt i natten med följden att jag har svårt att somna om...

Någon som känner igen sig och har tips? 5 htp innehåller även B6 som jag också får i mig via B-komplex (även där lite illamående..) Tänker om jag ska sluta med B-komplex för att kanske kunna höja dosen 5 htp eller missar jag ngn annan viktig B-vitamin då? Gillar att inte ta för mycket tabletter.  Har pmds och underfunktion i sköldkörtel.

Post Reply: Tillskott för mental hälsa
Cancel
12

evolve - All rights reserved Martina Johansson

• Mig + kontakt
    • Om mig och bloggen
    • Manifest
    • Kontakt
  • Bloggkategorier
    • Alla guider
    • Biohacking