Muskler som vägrar använda ketoner
Quote from Linda Jonsson on 5 July, 2021, 13:13Varje gång jag kör strikt keto eller vattenfasta så är det som att mina muskler inte begriper att de kan använda ketoner isf socker som energi.
Jag får en fruktansvärd mjölksyra vid minsta ansträngning (går uppför en trapp).
Vattenfastade i 12 dagar en gång och hade mjölksyra och orkeslös i alla muskler hela tiden.Är detta verkligen normalt eller finns det något att göra?
Orkar aldrig fortsätta med strikt keto då jag inte står ut med denna muskelsvaghet som förhindrar en normal vardag 🙁
Varje gång jag kör strikt keto eller vattenfasta så är det som att mina muskler inte begriper att de kan använda ketoner isf socker som energi.
Jag får en fruktansvärd mjölksyra vid minsta ansträngning (går uppför en trapp).
Vattenfastade i 12 dagar en gång och hade mjölksyra och orkeslös i alla muskler hela tiden.
Är detta verkligen normalt eller finns det något att göra?
Orkar aldrig fortsätta med strikt keto då jag inte står ut med denna muskelsvaghet som förhindrar en normal vardag 🙁
Quote from Martina on 8 July, 2021, 15:19@lindajonsson Ja det är helt normalt, det tar ett bra tag att ketoadaptera faktiskt. Det finns några saker man kan göra, tex successivt fasa ut kolhydraterna vecka för vecka enligt ett schema. Du kan också gå över till zero carb men få dina carbs från frukt och juice och sen successivt dra ned på frukt/juice tills kroppen lärt sig att fett är en energikälla. Tredje alternativet är att bara push through, vilket brukar ta 4v ungefär, 12 dagar fasta räcker inte. Det måste komma in näring och energi varje dag 🙂
När jag ketoadapterade första gången tog det några månader, men jag var ändå så trött att jag struntade i att jag inte kunde träna eller göra något. Sen plötsligt från en dag till en annan hade jag världens energi!
Sedan andra gången jag ultra-keto-adapterade i början av detta året tog det 17 dagar och sedan dess har det varit smooth sailing.
Adaptering 1 = Få ned blodsockret under 4.5 och få upp ketonerna till över 1.5 mmol/l
Adaptering 2 = Få ned blodsockret till under 3.5 och få upp ketonerna till över 4 mmol/lAdaptering 2 är precis lika jobbigt som 1 😉
@lindajonsson Ja det är helt normalt, det tar ett bra tag att ketoadaptera faktiskt. Det finns några saker man kan göra, tex successivt fasa ut kolhydraterna vecka för vecka enligt ett schema. Du kan också gå över till zero carb men få dina carbs från frukt och juice och sen successivt dra ned på frukt/juice tills kroppen lärt sig att fett är en energikälla. Tredje alternativet är att bara push through, vilket brukar ta 4v ungefär, 12 dagar fasta räcker inte. Det måste komma in näring och energi varje dag 🙂
När jag ketoadapterade första gången tog det några månader, men jag var ändå så trött att jag struntade i att jag inte kunde träna eller göra något. Sen plötsligt från en dag till en annan hade jag världens energi!
Sedan andra gången jag ultra-keto-adapterade i början av detta året tog det 17 dagar och sedan dess har det varit smooth sailing.
Adaptering 1 = Få ned blodsockret under 4.5 och få upp ketonerna till över 1.5 mmol/l
Adaptering 2 = Få ned blodsockret till under 3.5 och få upp ketonerna till över 4 mmol/l
Adaptering 2 är precis lika jobbigt som 1 😉
Quote from Deleted user on 24 July, 2022, 13:06A very excellent blog post. I am thankful for your blog post. I have found a lot of approaches after visiting your post. dual battery isolator
A very excellent blog post. I am thankful for your blog post. I have found a lot of approaches after visiting your post. dual battery isolator
Quote from Deleted user on 31 July, 2022, 09:12i love reading this article so beautiful!!great job! https://negarheartclinic.ir/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%d8%a7%d9%86-%d9%82%d9%84%d8%a8-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b4%d9%87%d8%af/
i love reading this article so beautiful!!great job! https://negarheartclinic.ir/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%d8%a7%d9%86-%d9%82%d9%84%d8%a8-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b4%d9%87%d8%af/
Quote from Deleted user on 31 July, 2022, 14:09Superbly written article, if only all bloggers offered the same content as you, the internet would be a far better place.. bocoranslotlive
Superbly written article, if only all bloggers offered the same content as you, the internet would be a far better place.. bocoranslotlive