Miso
Quote from milla on 20 May, 2021, 19:11Jag älskar misosoppa, mums! Men när jag såg ingredienserna (fermenterade sojabönor, rismjöl och salt) så blev jag osäker om det är hälsosamt eller på något sätt är dåligt för tarmarna eftersom det innehåller rismjöl. Men samtidigt lägger jag ganska lite miso i vattnet men det kanske påverkar ändå.. Har även förstått att sojabönor inte är det bästa att äta men vad gäller fermenterade sojabönor? Är de lika bra som t.ex. fermenterade grönsaker?
Jag älskar misosoppa, mums! Men när jag såg ingredienserna (fermenterade sojabönor, rismjöl och salt) så blev jag osäker om det är hälsosamt eller på något sätt är dåligt för tarmarna eftersom det innehåller rismjöl. Men samtidigt lägger jag ganska lite miso i vattnet men det kanske påverkar ändå.. Har även förstått att sojabönor inte är det bästa att äta men vad gäller fermenterade sojabönor? Är de lika bra som t.ex. fermenterade grönsaker?
Quote from Martina on 21 May, 2021, 10:20Du får fundera över hur stor andel som miso är av ditt dagliga intag. Lite miso några gånger i veckan, eller månaden, är troligen försumbart 🙂
Du får fundera över hur stor andel som miso är av ditt dagliga intag. Lite miso några gånger i veckan, eller månaden, är troligen försumbart 🙂