Leverchips
Quote from Ann Markham on 23 April, 2021, 19:25Jag skulle väldigt gärna vilja prova leverchipsen från Carnivore Aurelius men blir osäker på transport och kostnader.
Någon som har erfarenhet? Är det värt det? Blev det mycket dyrt med tull eller liknande?
Tycker det låter toppen med goda leverchips istället för lever som jag förmodligen inte kan laga 🙂
Ann
Jag skulle väldigt gärna vilja prova leverchipsen från Carnivore Aurelius men blir osäker på transport och kostnader.
Någon som har erfarenhet? Är det värt det? Blev det mycket dyrt med tull eller liknande?
Tycker det låter toppen med goda leverchips istället för lever som jag förmodligen inte kan laga 🙂
Ann
Quote from Rebecca on 26 April, 2021, 09:03Jag gjorde leverchips i helgen! La ut en fryst bit och efter att den tinat något skar jag tunna skivor, la på bakplåtspapper, saltade och stoppade in i ungen på låg temp länge. Gott och krispigt, men det blir många små bitar som gärna lägger sig mellan tänder och tandkött, but totally worth it!
Jag gjorde leverchips i helgen! La ut en fryst bit och efter att den tinat något skar jag tunna skivor, la på bakplåtspapper, saltade och stoppade in i ungen på låg temp länge. Gott och krispigt, men det blir många små bitar som gärna lägger sig mellan tänder och tandkött, but totally worth it!
Quote from Ann Markham on 27 April, 2021, 17:16Tack! Ska verkligen prova (behöver ju inte vara krångligare än så 🙂
Tack! Ska verkligen prova (behöver ju inte vara krångligare än så 🙂
Quote from nygards on 28 April, 2021, 16:06Quote from Rebecca on 26 April, 2021, 09:03Jag gjorde leverchips i helgen! La ut en fryst bit och efter att den tinat något skar jag tunna skivor, la på bakplåtspapper, saltade och stoppade in i ungen på låg temp länge. Gott och krispigt, men det blir många små bitar som gärna lägger sig mellan tänder och tandkött, but totally worth it!
Intressant. Vilken temperatur och hur lång tid i ugnen?
Quote from Rebecca on 26 April, 2021, 09:03Jag gjorde leverchips i helgen! La ut en fryst bit och efter att den tinat något skar jag tunna skivor, la på bakplåtspapper, saltade och stoppade in i ungen på låg temp länge. Gott och krispigt, men det blir många små bitar som gärna lägger sig mellan tänder och tandkött, but totally worth it!
Intressant. Vilken temperatur och hur lång tid i ugnen?
Quote from Rebecca on 29 April, 2021, 06:49gjorde två batcher och hade olika på bägge. Beror på vilken tid på dygnet det är, men kör ofta saker över natten och då passar riktigt låg temp. Tror jag började med 90 grader två första timmarna och sen vred ned på 50 och lät stå över natten. Sen var de krispiga när jag kollade på morgonen. Viktigast är att skära tunna skivor, innan levern hunit tina alltför mycket, så att det blir krispigt - om det nu är det man är ute efter. Bara testa =)
gjorde två batcher och hade olika på bägge. Beror på vilken tid på dygnet det är, men kör ofta saker över natten och då passar riktigt låg temp. Tror jag började med 90 grader två första timmarna och sen vred ned på 50 och lät stå över natten. Sen var de krispiga när jag kollade på morgonen. Viktigast är att skära tunna skivor, innan levern hunit tina alltför mycket, så att det blir krispigt - om det nu är det man är ute efter. Bara testa =)
Quote from Martina on 30 April, 2021, 16:59Man kan göra egna! Det är liver jerky typ, så det är bara att torka i ugn eller om man har en beef jerky maskin (finns på blocket och amazon)
Man kan göra egna! Det är liver jerky typ, så det är bara att torka i ugn eller om man har en beef jerky maskin (finns på blocket och amazon)