Deltids-Keto, är det någon vits?
Quote from Gabriella W on 8 April, 2021, 19:39Hej,
Jag planerar att börja med Keto. Har kört varianter förr och tycker det funkar på mig och jag vet att jag inte mår bra av för mycket kolhydrater. Jag tränar skapligt mycket och har ingen direkt övervikt men nåt kg (2-3) jag vill bli av med.
Dock. Jag har ett jobb där jag reser mycket, jag har en stor social krets och går på restaurang och tillställningar etc och jag älskar det och älskar mat och viner så jag vet att jag inte kommer att kunna vara strikt. Ca 1 dag i veckan kommer jag att "vara tvungen" (= välja) att äta/dricka annat än jag borde.
Min fråga: är det då ens någon vits att köra Keto? Om jag ständigt rubbar balansen, kommer jag ens få nån positiv effekt alls?
Hej,
Jag planerar att börja med Keto. Har kört varianter förr och tycker det funkar på mig och jag vet att jag inte mår bra av för mycket kolhydrater. Jag tränar skapligt mycket och har ingen direkt övervikt men nåt kg (2-3) jag vill bli av med.
Dock. Jag har ett jobb där jag reser mycket, jag har en stor social krets och går på restaurang och tillställningar etc och jag älskar det och älskar mat och viner så jag vet att jag inte kommer att kunna vara strikt. Ca 1 dag i veckan kommer jag att "vara tvungen" (= välja) att äta/dricka annat än jag borde.
Min fråga: är det då ens någon vits att köra Keto? Om jag ständigt rubbar balansen, kommer jag ens få nån positiv effekt alls?
Quote from Martina on 9 April, 2021, 05:27@gabbi det här är en otroligt vanlig fråga. Fundera på det såhär; är det någon idé att äta näringstätt, hälsosamt och arteget 80% av tiden eller är det då bättre att äta det 0% av tiden? Svaret blir ganska självklart, ellerhur? 1% bra mat är bättre än 0% så 70-80% borde ju absolut vara bättre än 0! Låter som du vill göra en CKD 🙂
@gabbi det här är en otroligt vanlig fråga. Fundera på det såhär; är det någon idé att äta näringstätt, hälsosamt och arteget 80% av tiden eller är det då bättre att äta det 0% av tiden? Svaret blir ganska självklart, ellerhur? 1% bra mat är bättre än 0% så 70-80% borde ju absolut vara bättre än 0! Låter som du vill göra en CKD 🙂
Quote from Gabriella W on 9 April, 2021, 08:35Tack, jag var orolig att man bara skulle bli fet å slö om man "pajjade" processen även om det långsiktigt är bra för kroppen. Skönt!
Jag var tvungen att läsa på om CKD, tack för tips, låter som en perfekt version för mig!!! Älskar styrketräning och med det bör man kunna ta sig in i ketos skapligt fort efter en kolhydrat-dag verkar det som.
Jiho!
Tack, jag var orolig att man bara skulle bli fet å slö om man "pajjade" processen även om det långsiktigt är bra för kroppen. Skönt!
Jag var tvungen att läsa på om CKD, tack för tips, låter som en perfekt version för mig!!! Älskar styrketräning och med det bör man kunna ta sig in i ketos skapligt fort efter en kolhydrat-dag verkar det som.
Jiho!
Quote from Martina on 13 April, 2021, 05:44Hejja va roligt, CKD är helt grymt! Best of both worlds. Du får bli rippad från keto och behålla glykogen power från carbs 🙂
Hejja va roligt, CKD är helt grymt! Best of both worlds. Du får bli rippad från keto och behålla glykogen power från carbs 🙂